Vyhodnoťte se v několika otázkách: Pojmenujte si, co už děláte, a vyhodnoťte se na škále 1-6 (1=leda náhodou, 6=systematicky a pravidelně se na to zaměřujeme)
Na základě vašich odpovědí vám kompas nabídne úkoly, které se svým oddílem můžete vyzkoušet pro zlepšení.
Dotazník si můžete vytisknout a pohodlně vyplnit se svým oddílem.
Jsou do rozhodování o činnosti oddílu zapojeni všichni členové?
Tím, že si skauti v oddíle mohou procvičit mechanismy participace a demokracie, učí se dovednostem užitečným pro to, aby se stali aktivními globálními občany dnes i v budoucnu.
Skaut/ka si uvědomuje, jak může svůj vliv využít pro posun ke spravedlivějšímu a udržitelnějšímu světu. Ve svém každodenním životě činí taková rozhodnutí, která přispívají ke spravedlivé a pečující společnosti a chrání zdraví planety. Má přehled o tom, jakými různými způsoby se ve vztahu ke globálním a společenským výzvám zapojují a jsou aktivní lidé v místě i ve světě. Zapojuje se do komunity různých úrovních od lokální po globální. Reflektuje svá rozhodnutí a učí se ze zkušenosti. Podporuje mladé, aby o svých možnostech a volbách kriticky přemýšleli.
Pracujete se zpětnou vazbou na vaše programy, kterou dostávate od dětí?
Být aktivně zahrnutý v tvorbě programu umožňuje skautům a skautkám učit se ovlivňovat věci okolo sebe. Učí se, že mohou mít vliv, učí se spolupracovat s ostatními a vyvažovat rozdílné potřeby všech zúčastněných. Být aktivní a zodpovědný v rámci skupiny je dobrý základ pro globálně odpovědné občanství.
Skaut/ka s uvědomuje, jak může svůj vliv využít pro posun ke spravedlivějšímu a udržitelnějšímu světu. Ve svém každodenním životě činí taková rozhodnutí, která přispívají ke spravedlivé a pečující společnosti a chrání zdraví planety. Má přehled o tom, jakými různými způsoby se ve vztahu ke globálním a společenským výzvám zapojují a jsou aktivní lidé v místě i ve světě. Zapojuje se do komunity různých úrovních od lokální po globální. Reflektuje svá rozhodnutí a učí se ze zkušenosti. Podporuje mladé, aby o svých možnostech a volbách kriticky přemýšleli.
Zaměřujete se na potřeby jednotlivých dětí, abyste jim mohli dát potřebnou podporu v seberozvoji?
Globální vzdělávání je proces na celý život. Vůdci a vůdkyně povzbuzují zájem skautů a skautek o svět okolo a nabízejí jim různé příležitosti vzdělávat se dále podle jejich individuálních potřeb.
Vnímá existenci konfliktu na různých úrovních - mezinárodních, občanských, komunitních, mezilidských i vnitřních a snaží se porozumět jejich příčinám a důsledkům. Hledá, jakou roli v nich může hrát a jak je může ovlivňovat. Vnímá konflikt jako z podstaty přirozenou věc, která je příležitostí ke společnému učení a proměně vztahů. Rozlišuje různé možnosti nakládání s konflikty a posuzuje jejich dopady na lidi a prostředí a mírové soužití a hledá takové cesty pro řešení konfliktu, které zahrnují všechny zúčastněné. Chápe, že je nutné neustále rozvíjet pravidla, zákony či zvyklosti tak, aby je všichni považovali za rozumné a spravedlivé.
Využíváte svůj prostor k ovlivňování dějů na středisku i na vyšších stupních organizační struktury Junáka?
Skaut/ka s uvědomuje, jak může svůj vliv využít pro posun ke spravedlivějšímu a udržitelnějšímu světu. Ve svém každodenním životě činí taková rozhodnutí, která přispívají ke spravedlivé a pečující společnosti a chrání zdraví planety. Má přehled o tom, jakými různými způsoby se ve vztahu ke globálním a společenským výzvám zapojují a jsou aktivní lidé v místě i ve světě. Zapojuje se do komunity různých úrovních od lokální po globální. Reflektuje svá rozhodnutí a učí se ze zkušenosti. Podporuje mladé, aby o svých možnostech a volbách kriticky přemýšleli.